Nawigacja

"AKADEMIA BYSTRZAKÓW" KLUBU 3D ZIELONA SZKOŁA Modernizacja 8 oddziałów przedszkolnych w gminie Działdowo ZASADY PUNKTOWEGO OCENIANIA Z ZACHOWANIA PROGRAM ORGANIZACJI TURNIEJU DLA KLAS I-III PROGRAM POPRAWY FREKWENCJI UCZNIÓW

"AKADEMIA BYSTRZAKÓW"

 

 

"Akademia Bystrzaków"

 

Projekt pt. „Akademia Bystrzaków” realizowany jest w partnerstwie pomiędzy Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera a Gminą Działdowo w okresie IX 2017 – VIII 2018. Wartość projektu: 904 330,00 zł, w tym wkład własny: 50 640,00 zł. Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy uczniów Gminy Działdowo oraz zasadnicze podniesienie jakości procesu kształcenia w placówkach. Zostanie on osiągnięty poprzez:

  1. rozwój kompetencji kluczowych i właściwych postaw na rynku pracy u 280 uczniów (140K) poprzez objęcie uczniów wysokiej jakości dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi w okresie szkolnym i wakacyjnym;
  2. rozwój kompetencji 44 nauczycieli (40K);
  3. przeszkolenie 30 (20K) rodziców/opiekunów – wspieranie dzieci ze specjalnymi potrzebami;
  4.  doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne przyrodniczych i matematycznych pracowni szkolnych w 8 szkołach.

 

Dofinansowanie UE: 768 680,50 zł

 

W projekcie przewidziano realizację bezpłatnych zajęć dodatkowych:

  1. Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki
  2. Język angielski
  3. Przyrodnicze laboratorium
  4. Tworzenie gier z wykorzystaniem matematyki
  5. Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej
  6. Junior w biznesie  - przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych
  7. Półkolonie ROBO-Lab
  8. Festiwal Nauki

 

 

I. SPOTKANIE Z KRÓLOWĄ - zajęcia z matematyki 


Celem tych zajęć jest nauka matematyki w ujęciu holistycznym, kształtują one kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Na zajęciach uczniowie rozwiązują problemy matematyczne z codziennego życia, wykorzystując wyposażenie pracowni matematycznej. 

 

II. TWORZENIE GIER Z WYKORZYSTANIEM MATEMATYKI


Podczas zajęć uczniowie poszerzają kompetencje informatyczne, matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Do prowadzenia zajęć wykorzystywane jest innowacyjne środowisko programistyczne - SCRATCH. Uczniowie tworzą ciekawe wizualne aplikacje z grafiką, dźwiękiem i możliwością interakcji - gry.

 

III. PROJEKT EDUKACYJNY - przedstawienie dla społeczności szkolnej


Celem zajęć jest aktywizacja i integracja uczniów w celu kształtowania ich inicjatywności, kreatywności i umiejętności pracy w grupie. Na zajęciach uczniowie zdobywają wiedzę na temat historii teatru, dzieła literackiego wystawianego na scenie. Doskonalą swoje umiejętności aktorskie, recytatorskie, plastyczne. Ćwiczą poprawność wypowiadania się , recytacji tekstów, właściwej wymowy, modulacji głosu. Rozwijają umiejętność efektywnego współdziałania w zespole, umiejętność rozwiązywania problemów w twórczy sposób. Nabywają umiejętności skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach (np. w  momentach stresu, tremy, podczas występu publicznego).

 

IV. JUNIOR W BIZNESIE - przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych


Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w świat biznesu, różnorodnych przedsiębiorstw i form działalności. Poprzez naukę w formie gier planszowych uczniowie zdobywaja wiedzę z przedsiębiorczości, zapoznawają się z podstawami finansów i ekonomii oraz uczą się współpracy w grupie wspólnego osiągania celu, negocjacji.

 

V. ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


Zajęcia mają na celu kształtowanie kompetencji kluczowych, jakimi jest porozumiewanie się w języku obcym, naukę wykorzystania słownictwa i zasad gramatyki w praktyce. Na zajęciach wykorzystywane są różne metody i formy nauczania: praca w grupach, symulacje, scenki, konwersacje, ćwiczenia praktyczne, słuchowiska. Do tej pory uczniowie zapoznali się z zarysem geograficznym państw wchodzących w skład Wielkiej Brytanii, poznali tradycje i zwyczaje święta Halloween i Bożego Narodzenia, poznali i utrwalili liczby od 0 do 100, kolory, przyimki miejsca, zwierzęta dzikie i domowe.
 

VI. LABORATORIUM PRZYRODNICZE


Celem zajęć jest przekazanie wiadomości z nauk przyrodniczych. Prowadzone są metodą eksperymentu. Kształtują podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, umiejętność myslenia przyczynowo-skutkowego, zwiększają świadomość wpływu działań człowieka na srodowisko. Na zajęciach uczniowie poszerzają swoją wiedzę przyrodniczo-ekologiczną oraz zwięksają świadomość w zależności pomiędzy człowiekiem a przyrodą. Uczą się podejmować praktycznych działań na rzecz ochrony przyrody. 

 

Aktualności

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Uzdowie
    Uzdowo 75
    13-200 Działdowo
  • (+48)23/696-54-85

Galeria zdjęć