"Akademia Bystrzaków"
Projekt pt. „Akademia Bystrzaków” realizowany jest w partnerstwie pomiędzy Fundacją Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera a Gminą Działdowo w okresie IX 2017 – VIII 2018. Wartość projektu: 904 330,00 zł, w tym wkład własny: 50 640,00 zł. Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy uczniów Gminy Działdowo oraz zasadnicze podniesienie jakości procesu kształcenia w placówkach. Zostanie on osiągnięty poprzez:
Dofinansowanie UE: 768 680,50 zł
W projekcie przewidziano realizację bezpłatnych zajęć dodatkowych:
I. SPOTKANIE Z KRÓLOWĄ - zajęcia z matematyki
Celem tych zajęć jest nauka matematyki w ujęciu holistycznym, kształtują one kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Na zajęciach uczniowie rozwiązują problemy matematyczne z codziennego życia, wykorzystując wyposażenie pracowni matematycznej.
II. TWORZENIE GIER Z WYKORZYSTANIEM MATEMATYKI
Podczas zajęć uczniowie poszerzają kompetencje informatyczne, matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Do prowadzenia zajęć wykorzystywane jest innowacyjne środowisko programistyczne - SCRATCH. Uczniowie tworzą ciekawe wizualne aplikacje z grafiką, dźwiękiem i możliwością interakcji - gry.
III. PROJEKT EDUKACYJNY - przedstawienie dla społeczności szkolnej
Celem zajęć jest aktywizacja i integracja uczniów w celu kształtowania ich inicjatywności, kreatywności i umiejętności pracy w grupie. Na zajęciach uczniowie zdobywają wiedzę na temat historii teatru, dzieła literackiego wystawianego na scenie. Doskonalą swoje umiejętności aktorskie, recytatorskie, plastyczne. Ćwiczą poprawność wypowiadania się , recytacji tekstów, właściwej wymowy, modulacji głosu. Rozwijają umiejętność efektywnego współdziałania w zespole, umiejętność rozwiązywania problemów w twórczy sposób. Nabywają umiejętności skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach (np. w momentach stresu, tremy, podczas występu publicznego).
IV. JUNIOR W BIZNESIE - przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych
Celem zajęć jest wprowadzenie uczniów w świat biznesu, różnorodnych przedsiębiorstw i form działalności. Poprzez naukę w formie gier planszowych uczniowie zdobywaja wiedzę z przedsiębiorczości, zapoznawają się z podstawami finansów i ekonomii oraz uczą się współpracy w grupie wspólnego osiągania celu, negocjacji.
V. ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zajęcia mają na celu kształtowanie kompetencji kluczowych, jakimi jest porozumiewanie się w języku obcym, naukę wykorzystania słownictwa i zasad gramatyki w praktyce. Na zajęciach wykorzystywane są różne metody i formy nauczania: praca w grupach, symulacje, scenki, konwersacje, ćwiczenia praktyczne, słuchowiska. Do tej pory uczniowie zapoznali się z zarysem geograficznym państw wchodzących w skład Wielkiej Brytanii, poznali tradycje i zwyczaje święta Halloween i Bożego Narodzenia, poznali i utrwalili liczby od 0 do 100, kolory, przyimki miejsca, zwierzęta dzikie i domowe.
VI. LABORATORIUM PRZYRODNICZE
Celem zajęć jest przekazanie wiadomości z nauk przyrodniczych. Prowadzone są metodą eksperymentu. Kształtują podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, umiejętność myslenia przyczynowo-skutkowego, zwiększają świadomość wpływu działań człowieka na srodowisko. Na zajęciach uczniowie poszerzają swoją wiedzę przyrodniczo-ekologiczną oraz zwięksają świadomość w zależności pomiędzy człowiekiem a przyrodą. Uczą się podejmować praktycznych działań na rzecz ochrony przyrody.